Further research has shown cancer may be prevented by supplementing the diet with fish oil. Dr Rashida Karmali, Associate Professor of Nutrition at Rutgers University, New York, has found that fish oil supplements suppress signs of developing cancer in women in high risk groups. Dr George Blackburn, Associate Professor of Surgery at Harvard Medical School, says that based on present knowledge, he would be dumbfounded if fish oil did not help thwart the spread of malignant cells in women who undergo breast cancer surgery. He believes the fish oil may strengthen their immunity, killing wandering cancer cells before they start new tumours.
Studies have shown that people who are dying from cancer have a low level of vitamin C in their diets and those ingesting large amounts of vitamin C reduced the possibility of developing cancer by 50%. Professor Linus Pauling found that in controlled studies 10000 mg of vitamin C taken orally each day by terminally ill patients increased their lives by up to one year more than expected.
As 60% of women’s cancer and 40% of men’s cancers are related to dietary factors, prevention and treatment of some cancers with diet and dietary supplements is very important and may indeed save lives.
SUPPLEMENTS
evening primrose oil (may reverse carcinogenesis)
fish oil
antioxidant formula (vitamins A,C,E, zinc)
selenium
garlic (supplement may inhibit tumour
beta-carotene growth)
calcium phosphate
Lactobacillus acidophilus
10 Step anti-cancer plan
1 A diet balanced in low fat and high fibre.
2 Don’t smoke.
3 Eat only organically-grown vegetables.
4 Maintain correct weight for height.
5 Reduce alcohol intake or stop altogether.
6 Don’t sunbake and burn.
7 Supplement your diet with essential fatty acids and antioxidants
8 Avoid carcinogenic chemicals such as benzine, nicotine.
9 Reduce your stress levels.
10 Have a positive outlook on yourself and life.
*48\26\8*
Leave a Comment